با توسعه روزافزون روش های تبلیغات سمعی و بصری و همچنین گسترش ابزارهای دیجیتالی و بهره مندی از تولید محتوای صوتی و تصویری استفاده از نمایشگرهای داخل پرواز از اهمیت بالایی در تاثیرگذاری بر مخاطبان خود برخوردار شده اند .

در این میان شرکت های هواپیمایی برای مسافرین خود در دوسطح عمومی و اختصاصی نسبت به آماده سازی و نمایش محتوای صوتی و تصویری اقدام می نمایند که بستگی به نوع پرواز ، مقصد ، زمان پرواز و کلاس پروازی قابل تغییر بوده ولی به طور عام در کلیه پروازها از نمایشگرهای عمومی در داخل پروازها استفاده می‌گردد .